5 Haziran 2009 Cuma

Havuçlu Tarçınlı Cevizli Kek



Bu tarifi bir gazetenin hafta sonunda verdiği eklerin birinde görmüştüm. Görür görmez de denemiştim .Artık o kadar çok yapıyorum ki klasiklerimden biri haline geldi. En son da dün akşam çaya gelen arkadaşlarım için yaptım. Elbette sadece kek yoktu ikramda ama şimdilik sadece bunu yazıyorum.


Malzemeler:





  • 2 yumurta


  • 1 su bardağı şeker


  • 1 su bardağı sıvı yağ


  • 1 su bardağı süt


  • 2 su bardağı rendelenmiş havuç


  • 1 su bardağı iri kıyılmış ceviz


  • 2 tatlı kaşığı tarçın


  • 1 paket kabartma tozu


  • 1 paket vanilya


  • mevsime göre limon veya portakal kabuğu rendesi


  • aldığı kadar un


Yapılışı:Şeker ve yumurtaları iyice çırptım, süt yağ havuç limon kabuğu ve cevizi ekledim. Bir kapta elediğim un tarçın vanilya ve kabartma tozunu ilave ettim. Tabi unu azar azar eklemek gerekiyor .(tahin kıvamına gelene kadar) Karışımı yağlayıp unladığım kalıba boşalttım. Önceden 175 derece ısıttığım fırında kabarana kadar pişti sonra fırını 150 derece yaptım. İçinin pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra fırını kapattım Biz afiyetle yedik, sizlere de afiyet olsun

1 yorum:

Müge Hüner on 29 Haziran 2009 12:15 dedi ki...

Asiyecim merhaba;
Aramıza hoşgeldin :)
Fotoğraflar için profesyonel makine kullanıyoruz.
Sende eğer böyle bir arayışa girdiysen, Canon, Nikon, Pentax gibi markaları incelemelisin.
Tabi sadece makine ile de bitmiyor, flash da gerekiyor bir süre sonra. Bu işlere girdinmi sonu yok :)
Sevgilerimle.

 

Deftere Yazılanlar... Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template